Pradžia » Tinklaraštis » Korporatyvinė komunikacija kapituliuoja
Atgal

Korporatyvinė komunikacija kapituliuoja

Arvydas Okas
2016 06 12

Tai, ką penktadienį padarė DNB, taps atskaitos tašku lietuviškoje korporatyvinėje komunikacijoje – nuo šiol ji smarkiai devalvuota. 
DNB atliko reto grožio strateginį ėjimą:
  • tiesiog paleido savo naująją no-nonsense svetainę ir, nusileidęs į jo akių lygį, pirmasis pradėjo su klientu kalbėti paprastai;
  • išplatino vieno sakinio pranešimą spaudai su redakcine bombike, kuri devalvuoja visą tokiais atvejais įprastą korporatyvinę komunikaciją su grifu BS.
Jei tai atliktų eilinė įmonė, būtų galima sveikinti už originalumą. Kai tai padarė vienas iš didžiųjų bankų, tai reiškia, kad, ko gero, keičiasi žaidimo taisyklės. Tai signalas, kad įprastas korporatyvinis pozicionavimas ir komunikavimas kapituliuoja, užleisdamas vietą aiškumui ir paprastumui.

Vienas sakinys – galite ir neplatinti (ir taip bus tik geriau) 

Taigi, penktadienį DNB išsiuntė trumpą pranešimą žiniasklaidai apie savo naująją interneto svetainę. Jame – vienas sakinys; visa kita ištrinta, palikti tik redakciniai komentarai, kodėl reikėjo tą likusį tekstą ištrinti. Pasirodo, viską reikėjo ištrinti todėl, kad tas viskas – korporatyvinis vyniojimas su vizijomis, misijomis, ambicijomis, iliuzijomis, fyčersais, benefitais, situacijos apžvalga ir loginiais pagrindimais – yra nereikalinga ir neįdomu. Klientui neįdomu (arba bent jau šią akimirką neįdomu). Klientui visa tai nerūpi – jam rūpi tik tai, ko jam reikia dabar, ir kaip tai gauti kuo greičiau ir paprasčiau. Šia žinute, DNB parodė (o ne papasakojo), kad nuo šiol žaisime pagal kitas taisykles – galite apie tai net nepranešti, bet mums tai ir nerūpi, nes tai jau įvykęs faktas.


Šaltinis: DANSU DANSU 

DANSU nuomone, tai yra vienas originaliausių pranešimų spaudai. Čia galime įžvelgti ir kai ką daugiau nei vien tik pranešimą spaudai – tai lakoniškas naujosios no nonsense komunikacijos manifestas. Čia jie ne savo svetainę patrumpino, o visą korporatyvą.

Ką turėjo galvoti žurnalistai, gavę tokį akibrokštą? Turbūt kažką tokio: „Kur čia žinia? Ar pats svetainės paleidimo faktas yra įdomus? Turbūt, kad ne. Tai gal ignoruojam? Bet juk jie radikaliai pakeitė poziciją – vienas iš trijų didžiųjų bankų! Hmm. Tai gal pranešam? Bet kaip? Negi dabar patys apie tai rašysim? Kodėl jie mums normalios žinutės neatsiuntė – kad ir sutrumpintos, bet ne tiek sutrumpintos? Nori mus priversti gaišti laiką? Gal tiesiog atmetam taisymus ir paleidžiam tokią, kokia buvo? Bet gi jie patys bajerį iš to daro, ar neapsikvailinsim? Damn. Teks rašyti. Bet ką? Teks galvoti. Damn... Ai, tegu bus tema vedamajam kada nors..."

Gali būti, kad niekas ir neišplatins žinutės apie naująją DNB svetainę žinių sraute. Kai visi po truputį susivoks ir pradės kalbėti apie naują bet paprastą ir tvirtą DNB poziciją, tai bus gerokai stipresnė žinutė, o jos poveikis – ilgalaikis.